TSM Yönetmeliğine Dava Açıldı

05.02.2015 tarihli 29258 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Toplum Sağlığı Merkezi Ve Bağlı Birimler Yönetmeliği ile aile hekimleri üzerinde bir üst kurum oluşturulması, Müdürlüğe tanınan birçok yetkinin Toplum Sağlığı Merkezine devredilmesi ve aile hekimleri üzerinde yasada belirtilen usul ve esasların dışında denetim mekanizmaları öngörmesi nedenleri ile Yönetmeliğin;

1.            4/(n) maddesinin “…denetleyen…” ibaresinin,

2.            9/(f) maddesinin,

3.            13/(c) maddesinin,

4.            13/(ç) maddesinin,

5.            15/(c) maddesinin “…aile hekiminin veya gözetmenin, belirlenen programa uygun olarak hastasını izlemesini, ilaçlarını doğrudan gözetim ile vermesini ve kontrolünü düzenli olarak yapmasını sağlamak;” ibaresinin,

6.            19/(ç) maddesinin “aile hekimliği birimleri,…” ibaresinin,

7.            45/(d) maddesinin,

8.            9/(e) maddesinde bulunan “…müdürlük yetkilendirdiği takdirde, aile sağlığı çalışanlarının izinli olduğu durumlarda personel görevlendirilmesine dair işlemleri ve…” ibaresinin,

9.            11/(ğ) maddesinin,

10.          13/(d) maddesinde bulunan “plana uyulup uyulmadığını izlemek ve değerlendirmek,” ibaresinin,

11.          14/(c) maddesinde bulunan “ilgili aile hekimlerini filyasyon ekibine katarak…” ibaresinin,

12.          14/(a) maddesinde bulunan “…ve/veya alınmasını sağlamak…” ibaresinin,

13.          14/(d) maddesinde bulunan “bağışıklama hizmeti veren tüm sağlık kurum ve kuruluşlarında izleme ve değerlendirme yapmak” ibaresinin,

14.          14/(f) maddesinde bulunan “…izleme ve…” ibaresinin,

15.          14/(g) maddesinde bulunan “…aile sağlığı merkezleriyle işbirliği içerisinde …” ibaresinin,

16.          14/(ğ) maddesinde bulunan “…aile sağlığı merkezleriyle işbirliği içerisinde …” ve “…ya da yürütülmesini sağlamak, bu çalışmalara bölgesindeki sağlık çalışanlarının aktif olarak katılımını sağlamak…” ibaresinin,

17.          14/(j) maddesinde bulunan “…veya yapılmasını sağlamak, bu çalışmalara bölgesindeki sağlık çalışanlarının aktif olarak katılımının takibini yapmak” ibaresinin,

18.          14/(m) maddesinde bulunan “…aile hekimleriyle birlikte, tüm sağlık kuruluşları ve…” ve “…ilgili kurum ve kuruluşlar tarafından alınan tedbirleri izlemek ve sürdürülmesini sağlamak“ ibarelerinin,

19.          14/(o) maddesinde bulunan “…aile hekimleri ve…” ve “…numunelerin uygun yöntemlerle alınma durumunu izlemek ve değerlendirmek,…” ibarelerinin,

20.          14/(p) maddesinde bulunan “…ve takibini yapmak” ibaresinin,

21.          18/(ç) maddesinin,

22.          19/(b) maddesinin,

23.          20/(a) maddesinden bulunan “…ve/veya yapılmasını sağlamak, bu çalışmalara, ihtiyaca göre, bölgedeki sağlık çalışanlarının aktif olarak katılımını temin etmek,” ibaresinin,

24.          28/(b) maddesinde bulunan “…veya uygulanmasını sağlamak,” ibaresinin,

25.          28/(c) maddesinde bulunan “…ya da bölgesindeki sağlık kuruluşları aracılığı ile uygulanmasını sağlamak” ibaresinin,

26.          35/(1) maddesinde bulunan “…aile sağlığı merkezleri ile birlikte…” ibaresinin,

27.          19/(d) maddesinde bulunan “…evlilik işlemi için gerekli sağlık raporunun aile hekimlerince verilmesini sağlamak,” ibaresinin,

28.          15/(e) maddesinde bulunan “…aile hekimleriyle işbirliği içinde çalışarak bu hizmetlerin yürütülmesini sağlamak,” ibaresinin,

29.          18/(c) maddesinin,

30.          30/(c). maddesinde bulunan “…elde edilen verileri ve aşılama durumlarını değerlendirmek; sonuçları yazılı olarak ya da elektronik ortamda müdürlüğe bildirmek ya da bildirilmesini sağlamak,” ibaresinin,

31.          26/(d) maddesinin,

32.          30/(d). maddesinde bulunan “Aile hekimliği birimleri…” ibaresinin,

33.          39/(b) maddesinin, öncelikle yürütmesinin durdurulması akabinde yargılama sonucunda iptali istemi ile Aile Hekimleri Dernekleri Federasyonu (AHEF) adına davamız açılmıştır.

AHEF YÖNETİM KURULU

 

PAYLAŞ: